torsdag 2. januar 2020

Dalat- Chappi Mountains- Nha Trang


Etter fire dager i Dalat er både hoder, skuldre, knær og tær klare for å ta fram syklene igjen. Før vi begynner må Google Maps studeres og stort sett er det enighet om veivalg.

Vi sykler forbi noe som på avstand ser ut som en miniatyrby. Det er det ikke, men en stor gravplass med ganske forseggjorte graver. 

Vi har isbil, her har de selvfølgelig ismoped! Kjenningsmelodien er ei bjelle som henger på styret og lager lyd når mopeden er i bevegelse. Vi sikrer oss noen iskuler i varmen. 
Filmsnutt: Underveisglimt


Som syklist er det begrenset hvor langt vi rekker å sykle på en dag og overnattingsmuligheter er et viktig element når etappene bestemmes. I dag sykler vi cirka 50 kilometer og stopper ved Chappi Mountain Resort. 

Stedet er kjent for god kaffe fra eget kaffebrenneri men de leier også ut noen hytter. Fra et behagelig hotellrom i Dalat er overgangen stor til en heller trekkfull hytte. Men det er både strøm og vann. Nå er vi på nesten 1400 moh og det er tid for å ta fram den nederste posen i sykkelveska. Der ligger nemlig ullklærne og dunjakka! Etter litt biljard og middag kryper vi under dyna og kommer oss gjennom natta. Noen har bedre sovehjerte enn andre. 

De med dårlig sovehjerte er oppe klokka seks og får med seg morgenstemningen! Fotografen er Stig Ove, Anders har det fint i drømmeland.

Nydelig morgen! 

Første punktering på turen. Heldigvis har vi ekstra slanger og etter en times tid ruller vi videre. 
Filmsnutt: Chappi Mountains


Frokosten er ikke alle steder beregnet på syklister så etter et par kilometer blir det suppestopp! Vi skal sykle 90 kilometer i dag og trenger mer enn ei skive loff. 

Vi stiger først oppover i terrenget til vi kommer på 1700 moh. De to fetterene driver en slags konkurranse som da ender opp med en intervalltrening til de når toppen. Det er viktig å være den som da står på toppen og filmer nummer to. 

På 1700 meter får vi belønningen etter en del høydemeter på fjelletappene våre. Nå skal vi ned til havnivå, noe som betyr at det er hjulene på syklene som gjør jobben mens lårmusklene får hvile.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar